Bobby i biuro tajemnic

Uczę angielskiego przez internet – case study

Dziś pokażę Ci, jak robię swój kurs angielskiego ONLINE dla dzieci “Bobby i biuro tajemnic”. Będzie dużo konkretnych informacji!

 

Kurs “Bobby i biuro tajemnic” adresuję do dzieci w wieku od 4 do 8 lat. Pierwsza edycja Kursu rozpoczęła się 15 września 2019 roku i potrwa do połowy czerwca 2020. Nowe zajęcia pojawiają się 3 razy w tygodniu, w: poniedziałki, środy i piątki. Z racji tego, że to kurs internetowy, to zajęcia można odtworzyć i zrealizować w każdym, dogodnym terminie. Kurs liczy 96 zajęć, na które składają się filmy oraz setki kart obrazkowych i materiałów dodatkowych.

 

Przygotowanie 10 minutowego odcinka zajmuje mi ok. 6 godzin, więc łatwo policzyć, że na stworzenie całego kurs potrzebuję aż 576 godzin! Gdybym chciał go zrealizować bez żadnych przerw, to potrzebowałbym na to 24 dni;)

 

Poniżej przeczytasz, jak wygląda realizacja takiego przedsięwzięcia od kuchni.

 

SPRZĘT i OPROGRAMOWANIE

Oczywiście bez odpowiedniego sprzętu stworzenie takiego kursu ONLINE nie byłoby możliwe. Z racji tego, że wszystko pokrywam z własnej kieszeni, musiałem zoptymalizować wydatki.

Jednym z głównych narzędzi, które wykorzystuję do realizacji większości zajęć, jest aparat fotograficzny SONY DSC-W830B. To zwykły aparat kompaktowy, który nagrywa filmy w jakości HD. Jak na początek, to wystarczający sprzęt, ale wraz z rosnącym doświadczeniem w filmowaniu i montażu przydałoby się coś, co daje trochę więcej zabawy. Jeśli Kurs zacznie przynosić większe zyski, to już teraz wiem, że zainwestuję w dobrej jakości lustrzankę:)

 

Natomiast jeśli chodzi o jakość dźwięku, to za stosunkowo niewielkie pieniądze można już korzystać z profesjonalnego sprzętu. Do nagrywania dźwięku używam mikrofonu pojemnościowego NOVOX NC-1 oraz mikrofonu krawatowego BOYA. Do mikrofonu pojemnościowego przydaje się też statyw i pop filtr. Eliminuje on “chuchnięcia”, których potem nie słychać na nagraniu.

 

Nagrany materiał video trzeba oczywiście zmontować i doskonale nadaje się do tego OPENSHOT Video Editor. To darmowy edytor video, którym można składać nawet skomplikowane filmy oraz dodawać zdjęcia i podkłady dźwiękowe. Interfejs programu jest intuicyjny, dzięki czemu nie potrzeba wiele czasu, aby się go nauczyć.

 

Do edycji dźwięku używam również darmowego, popularnego programu AUDACITY. Choć edytor jest darmowy, to jego możliwości są naprawdę duże. Przy poświęceniu odrobiny czasu, można osiągnąć profesjonalne efekty. Na YouTubie jest wiele tutoriali dotyczących Audacity, więc można się go nauczyć od podstaw. Kiedy zaczynałem, nie wiedziałem wiele na temat edycji dźwięku. Ale metodą prób i błędów oraz dzięki ogólnodostępnej wiedzy z internetu, mogę teraz powiedzieć, że ogarniam temat. Darmowe pliki z muzyką, które służą jako podkłady w moich zajęciach, pobieram z Biblioteki audio YouTube.

 

Z kolei darmowe grafiki pobieram z takich serwisów jak pixabay.comfreepik.com. Do edycji zdjęć i obrazów wektorowych wykorzystuję bezpłatny program GIMP.

 

Jak widzisz, aby zrobić swój kurs internetowy, nie trzeba od razu inwestować worka pieniędzy. Wystarczy tylko trochę poszukać w internecie, skorzystać z takich wpisów jak mój i zacząć działać! Ale bez ciężkiej pracy się nie obędzie.

 

SŁÓWKA, ZWROTY i MOJE KLAMOTY

 

Oprócz bajek i filmików, o których napiszę za chwilę, moje zajęcia zawierają wiele gier ONLINE, kart pracy do druku oraz flashcards, które przygotowuję dla swoich uczniów. Do gier ONLINE, których używam głównie do powtórek materiału, wykorzystuję głównie te strony i portale:

 

 

Lubię korzystać wordwall.net, bo gry wychodzą tam ładnie wizualnie i dzieci je bardzo lubią. Zobacz jedną z moich gier do powtórki słownictwa dotyczącego tematu zabawek:

CHCĘ ZAGRAĆ

 

Sprawdź też quiz o herbacie:

CHCĘ ZAGRAĆ

 

Aby rozszerzyć wiedzę swoich uczniów, korzystam też z gotowych gier. Do tego najczęściej wykorzystuję:

 

Zagraj w grę, która pozwala utrwalić liczebniki:

CHCĘ ZAGRAĆ

 

Jeśli znasz jeszcze inne ciekawe strony, które mógłbym wykorzystać, to będę wdzięczny, jeśli wymienisz je w komentarzu:)

 

Ponadto po każdym miesiącu nauki, przygotowuję podsumowanie materiału w formie gazetki wraz z nagraniem mp3. Zobacz i posłuchaj takiej przykładowej gazetki z listopada:

>>GAZETKA LISTOPAD pdf

>>GAZETKA LISTOPAD mp3

 

CULTURE IS COOL!

Oprócz słownictwa i zwrotów wprowadzam na zajęciach treści związane z kulturą. Z racji tego, że Kurs kieruję do najmłodszych odbiorców, to część najbardziej skomplikowanych rzeczy formułuję w języku polskim, aby przekaz był zrozumiały dla każdego.

Jak zobaczysz, nawet w takich materiałach staram się wprowadzać elementy angielskiego. W zajęciach nr 27 znajdziesz moduł dotyczący  święta Dziękczynienia (jeśli nie chcesz oglądać całych zajęć, to ten materiał znajdziesz od 2:53).

 

BAJKI i ZAGADKI

Chcę, aby dzieci z chęcią oglądały kolejne odcinki i nie mogły się ich doczekać. Elementem, który ma to zapewnić, oprócz materiałów kulturowych, są eksperymenty, bajki i zagadki. W odcinku 30 przygotowałem animację z zagadką. Czy uda Ci się zgadnąć, kto kłamie? Odpowiedzi możesz udzielić w komentarzu:) Zagadkę znajdziesz od 1:29.

 

NAJWAŻNIEJSZE SĄ DZIECI!

Postawiłem sobie za cel, aby kurs “Bobby i biuro tajemnic” współtworzyły też dzieci. Dlatego staram się je wciągać w interakcję. Robię to przede wszystkim na dwa sposoby:

 

1. Na końcu większości zajęć jest część, która się nazywa “Słówko dnia”. Dzieci wraz ze swoimi rodzicami wysyłają do mnie pomysły na słówka, które chcieliby poznać po angielsku, a ja wprowadzam te pomysły w życie!

Niektóre słówka znajdziesz w tym wpisie.

 

2. Co jakiś czas, proszę dzieci aby ułożyły swoje bajki. W listopadzie ogłosiłem taki konkurs na bajkę, która musiała zawierać 6 słówek:

mug – kubek

ladybird – biedronka

robot – robot

key – klucz

pillow – poduszka

dragon – smok

 

Bajka miała być po polsku, a ja z najciekawszych pomysłów zrobiłem animację i dodałem do niej elementy języka angielskiego. Zaraz po ogłoszeniu konkursu szybko dostałem maila o taty 5-letniego Stefana. Stefanek wymyślił taką oto bajkę:

 

Robot i jego pomocniczka biedronka poszukiwali nowych gatunków zwierząt w lasach deszczowych. Nagle usłyszeli dziwny dźwięk z lewej strony. Weszli w zarośla, skąd dochodził ten dźwięk przypominający chrapanie. Gdy weszli w zarośla zobaczyli śpiącego na poduszce smoka. Smok był uwięziony w drewnianej pułapce – klatka. Nagle smok się obudził, zauważył ich i powiedział:

  • „Wpadłem w pułapkę, czy możecie mi pomóc?”
  • „Oczywiście pomożemy, ale kto zamknął Cię tutaj ?„
  • „Zamknęły mnie tu dzikie plemiona z dżungli, bo wystraszyły się mojego głośnego chrapania. Klucz to klatki wódz wrzucił w zarośla po prawej stronie.”

Na szczęście robot miał na wyposażeniu specjalny magnes w lewym ramieniu. Robot użył magnesu i wyciągnął klucz z zarośli. Wspólnie z biedronką otworzyli klatkę smoka. Uradowany smok zaprosił ich do swojej jaskini, gdzie poczęstował ich herbatą z bambusowych kubków. Smok powiedział ze nauczy się ciszej spać.

 

Bajkę obejrzysz w odcinku 35 (od 2:08). Rozmawiałem potem z tatą Stefanka i podobno bardzo się podobała:)

 

Kurs “Bobby i biuro tajemnic” 2019/2020 powoli już zmierza do końca, bo w momencie opublikowania tego wpisu za nami już 56 zajęć! Ale mam nie lada gratkę dla wszystkich czytelników mojego bloga!

Chcę, żeby Kurs dotarł do jak największej liczby dzieci oraz by mogły same zdecydować czy im się podoba. Dlatego podczas drugiej edycji Kursu, który rozpocznie się 14 września 2020, będzie można go BEZPŁATNIE wypróbować przez 30 dni!

Wystarczy, że zapiszesz się na NEWSLETTER mojego bloga, a otrzymasz kod na darmowy miesiąc zajęć (jeśli jesteś już zapisana/zapisany, to maila z kodem otrzymasz we wrześniu)!

 

Zapisz się na NEWSLETTER i wypróbuj bezpłatnie kurs języka angielskiego ONLINE dla dzieci “Bobby i biuro tajemnic”.

Zapisuję się

 

Wpis powstał z okazji szóstej edycji EduWeek. Koniecznie zajrzyj na stronę EduWeek, gdzie znajdziesz wpisy innych blogerek i blogerów!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.