Po trzecie: Razem do celu!

Dzieci często podkreślają, że siedzenie w jednym miejscu nie tylko je nudzi, ale fizycznie męczy. W tym wpisie pokażę Ci kartę pracy, która wykorzysta naturalną potrzebę ruchu Twoich uczniów!

W poprzednim wpisie wprowadziłem słownictwo związane  z latem i wakacjami, a teraz rozwinę ten temat. Do słówek, które już znamy, dodam 6 związanych z basenem:

 

swimming goggles /ˈswɪmɪŋ,ɡɒɡlz/ – okularki do pływania

cap  /kæp/ – czepek

towel /ˈtaʊəl/ – ręcznik

lifeguard /ˈlaɪfɡɑːd/ – ratownik

swim ring /ˈswɪm,rɪŋ/ – kółko do pływania

swimming board /ˈswɪmɪŋ,bɔːd/ – deska do pływania

 

Wszystkie karty obrazkowe otrzymasz po skomentowaniu lub udostępnieniu postu na Facebooku:

>>>SKOMENTUJ POST<<<

 

 

Szybciej, wyżej, celniej!

Na zajęciach z uczniami chcę powtórzyć wakacyjne słownictwo, które wprowadziłem już wcześniej oraz wprowadzić nowe słówka związane z basenem. Jak to zrobić?

 

Dzieci uwielbiają grać! Warto od czasu do czasu wprowadzać elementy grywalizacji na zajęciach, bo dzieci na pewno to docenią:)

 

Karta pracy – Tarcza spełnia te wszystkie cechy. Uczniowie będą grać, zdobywać punkty, ruszać się i oczywiście uczyć! Na początku pokażę Ci wariant dla klasy 1 szkoły podstawowej.

 

Co potrzebujesz?

 

  • Miękka piłeczka (ja używam piłki z materiału, która w środku wypełniona jest kulkami styropianu)

  • Tablica magnetyczna

 

Zasady:

Przed grą nauczyciel przypina magnesami fleszkarty, które znajdują się na karcie pracy-Tarcza. Następnie rozdaje karty pracy uczniom.

 

Uczniowie po kolei podchodzą do tablicy i z wyznaczonego wcześniej przez nauczyciela miejsca, próbują rzucić piłeczką w jeden z przyczepionych obrazków. Po trafieniu dziecko stara się powiedzieć, co zostało trafione, np. It’s a swimsuit! Następnie wraca na swoje miejsce i wraz z resztą dzieci odszukuje miejsce z napisem swimsuit, aby je zakolorować. UWAGA, w każdej rundzie można zamalować TYLKO JEDNO pole. Potem kolejny uczeń podchodzi do tablicy i próbuje trafić w inny obrazek.

 

Na karcie pracy dla pierwszej klasy słownictwo, z którym dzieci są już zaznajomione jest w formie napisów, a nowe słówka w formie obrazków.

 

Celem gry jest zakolorowanie 4 obrazków w jednej linii, od środka na boki. Jeśli komuś uda się ta sztuka woła: I’ve got it!

 

Do karty pracy wprowadziłem element grywalizacji. Za każdą zamalowaną linię moi uczniowie otrzymują małą pieczątkę. A jeśli zdobędą dwie małę pieczątki, czyli będą mieli dwie linie, zdobywają dużą pieczątkę. Pieczątki są przybijane na gwiazdkach, które znajdują się na karcie pracy.

 

 

Ostatnio na zajęciach musieliśmy grać aż cała plansza została zamalowana, bo wszyscy chcieli zdobyć 4 duże pieczątki;) Wypróbuj, dzieci będą zachwycone!

 

Graj jak chcesz!

Kartę możesz wykorzystać z powodzeniem w grupach przedszkolnych – na pewno w grupach sześciolatków. Wystarczy zamienić napisy na obrazki.

 

A jeśli dzieci potrafią już czytać, to  kartę robimy z samymi napisami.

 

DO POBRANIA: Karta pracy TARCZA – obrazki

DO POBRANIA: Karta pracy TARCZA – napisy

 

 

Przygotowałem dla Ciebie specjalny kurs: Angielski dla dzieci DIY!

 

Zobacz, co otrzymasz kupując kurs:

  • dostęp do 64 praktycznych scenariuszy zajęć angielskiego dla dzieci w wieku przedszkolnym!
  • dostęp do 32 szkoleń, w których omawiam poszczególne scenariusze oraz opisuję zagadnienia i problemy, jakie spotykają nauczyciela w pracy z dziećmi. W sumie 10 godzin zegarowych nagrań.
  • dostęp do ponad pół tysiąca kart obrazkowych i kart pracy do wydruku ze szkoleń!
  • ebook “51 zabaw z angielskim”, ze szczegółowym opisem sprawdzonych gier i zabaw!
  • dostęp do kulturowych filmików (m.in. Halloween, Thanksgiving Day, Christmas, St. Patrick’s Day)!
  • wszyscy uczestnicy otrzymają imienny certyfikat ukończenia kursu!
  • dostęp do grupy na Facebooku

WEJDŹ DO SKLEPU

 

I pamiętaj, że już w przyszłym tygodniu kolejny wpis! Do zobaczenia!

 

Przygotowałem cykl sześciu praktycznych artykułów, w którym pokażę Ci jak poprzez zabawę można skutecznie utrwalać kolejne porcje poznawanych słówek i zwrotów:

Po pierwsze: Zaproś na lody!

Po drugie: Wyruszcie razem w podróż!

Po trzecie: Razem do celu!

Po czwarte: Pokaż to!

Po piąte: Zagrajmy!

Po szóste: Co tu jeszcze zrobić?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *