Po szóste: Co tu jeszcze zrobić?

Czasami jest tak, że uczniowie uporają się szybciej z zadaniami, które zaplanowaliśmy na dane zajęcia. Do końca zostało 5-10 min. i co tu jeszcze wymyślić? A może skorzystasz z moich propozycji?

 

Przygotowałem cykl sześciu praktycznych artykułów, w którym pokażę Ci jak poprzez zabawę można skutecznie utrwalać kolejne porcje poznawanych słówek i zwrotów:

Po pierwsze: Zaproś na lody!

Po drugie: Wyruszcie razem w podróż!

Po trzecie: Razem do celu!

Po czwarte: Pokaż to!

Po piąte: Zagrajmy!

Po szóste: Co tu jeszcze zrobić?

 

Kiedy prowadzisz zajęcia z dziećmi musisz pamiętać, że  czasami albo nawet częściej;) nie wszystko idzie zgodnie z naszym scenariuszem. Pokażę Ci kilka gier, które uzupełnią każde zajęcia i rozruszają najbardziej znudzone towarzystwo!

 

Nie wpadnij do paszczy!

Pod koniec każdych zajęć świetnie sprawdzi się odmiana gry typu Hangman. Brrr nie cierpię tej nazwy i staram się jej nie używać. Gram za to bardzo często w Rekina.

 

Co potrzebujesz?

  • tablica zmazywalna lub kartka papieru
  • coś do pisania
  • zestaw słówek, które chcemy powtórzyć z uczniami

 

Zasady:

Jedna osoba wybiera jedno słowo z zestawu słownictwa, które nauczyciel chce powtórzyć wspólnie uczniami. Nie zdradza, co to za słowo i na tablicy lub kartce robi tyle kresek, ile wybrane słówko ma liter, np. jeśli wybierze wyraz tent, rysuje 4 poziome kreski. Po prawej stronie wyrazu maluje rekina. Gdy wszystko jest gotowe, gra się rozpoczyna. Pozostali uczniowie po kolei pytają o litery, które mogą być w tym wyrazie, np. Is there a letter „a”? W tym przypadku nasze hasło nie zawiera litery „a”, więc uczeń przy tablicy rysuje ludzika nad pierwszą z brzegu kreską, który niechybnie zmierza do paszczy rekina. Uczniowie mogą tyle razy popełnić błąd, ile kresek ma szukany wyraz.

Później kolejne dziecko zadaje swoje pytanie, np. Is there a letter t”? Jeśli litera jest w wyrazie, uczeń przy tablicy wpisuje ją we właściwe miejsce. Osoba, która zgadnie literę ma prawo do odgadnięcia całego hasła.

Gra kończy się w momencie, kiedy słowo zostanie odgadnięte lub skończą się szanse i ludzik wpadnie do paszczy rekina. Moi uczniowie lubią modyfikować tę grę i zamiast rekina rysują dinozaury lub inny zwierzęta z duuużymi zębami;)

 

To może w Kwiatka?

Modyfikacją Rekina jest gra  w Kwiatka. W tej odmianie gry uczeń po wypisaniu wszystkich kresek wybranego słowa, rysuje łodygę i środek kwiatka, ale bez płatków. Płatki rysuje wtedy, gdy ktoś z pytających poprosi o literę, której nie będzie w szukanym wyrazie. Gra kończy się w momencie, kiedy kwiatek będzie mieć wszystkie płatki lub ktoś odgadnie hasło.

„Odczytasz” TO?

Doskonałą zabawą na ostatnie 10 minut zajęć jest pisanie po plecach!

 

Co potrzebujesz?

  • zestaw wypisanych słówek, które chcemy powtórzyć z uczniami

 

Zasady:

Uczniowie dostają od nauczyciela zestaw wypisanych na kartce lub tablicy słówek. Dobierają się w pary. Jedna osoba z pary pisze na plecach koleżanki lub kolegi wybrane słówko z zestawu.  Druga osoba próbuje „odczytać” słowo, które zostało „napisane” na jej plecach. Następnie uczniowie zamieniają się rolami.

 

Zabawa niezwykle podoba się uczniom i jest bardzo relaksująca:)

 

10 pytań!

Bardzo lubię grę w 10 pytań, bo uczniowie oprócz słówek, mogą poćwiczyć zadawanie pytań oraz krótkie odpowiedzi.

 

Co potrzebujesz?

  • Zestaw kart obrazkowych. Ja się posłużę się kartami wakacyjnymi, które pobierzesz we wpisach:

Po drugie: Wyruszcie razem w podróż!

Po trzecie: Razem do celu!

 

 

Zasady:

Nauczyciel rozkłada karty obrazkowe ze słownictwem, które chce utrwalić z uczniami. Wskazana przez nauczyciela osoba wybiera jedno z rozłożonych obrazków, np. boat, ale nie zdradza nikomu, co to jest. Następnie każdy po kolei zadaje swoje pytania, np.

Is it red?

Is it made of wood?

Is it heavy?

Can it move?

Is it alive?

Has it got wheels?

 

Jeśli na któreś z pytań odpowiedź będzie pozytywna, np. Yes, it is! Yes, it can!, Yes, it has!, – można zadać dodatkowe pytanie i próbować zgadnąć, co to jest, np. Is it a boat? 

Gra kończy się w momencie, jeśli szukane słówko zostanie odgadnięte lub po wyczerpaniu limitu 10 pytań.

 

Przygotowałem dla Ciebie specjalny kurs: Angielski dla dzieci DIY!

Tylko do końca roku przygotowałem specjalną przedsprzedażową ofertę mojego rocznego kursu: Angielski dla dzieci DIY!

Zobacz, co otrzymasz kupując kurs:

  • dostęp do 64 scenariuszy zajęć angielskiego dla dzieci w wieku przedszkolnym!
  • dostęp do 32 wpisów (jeden wpis w tygodniu), w którym sukcesywnie będę omawiał poszczególne scenariusze oraz opisywał zagadnienia i problemy, jakie spotykają nauczyciela w pracy z dziećmi
  • dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku, na której na bieżąco będę odpowiadał na pytania dotyczące naszego kursu
  • dostęp do ponad TYSIĄC kart obrazkowych do wydruku (w tym 80 ręcznie malowanych kart obrazkowych, które zostały stworzone na moje zamówienie)!
  • ebook “51 zabaw z angielskim”, ze szczegółowym opisem sprawdzonych gier i zabaw!
  • dostęp do 30 kulturowych filmików (m.in. Halloween, Thanksgiving Day, Christmas, St. Patrick’s Day)!
  • wszyscy uczestnicy otrzymają certyfikat ukończenia kursu!

KURS potrwa od września 2023 do czerwca 2024!

WEJDŹ DO SKLEPU

 

Jeśli się jeszcze zastanawiasz, to zostaw swojego maila i zacznij nowy rok szkolny ze mną, a we wrześniu otrzymasz dostęp do 3 wpisów wraz ze scenariuszami o tym: Jak zacząć zajęcia angielskiego w przedszkolu!

ZOSTAW MAILA

 

 

 

Dziękuję za przeczytanie całego wpisu, jeśli był dla Ciebie wartościowy, to podziel się tym w komentarzu!

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *